søndag den 21. oktober 2012

Grovtærte med Grøntsager, kylling, nødder og ricotta

Jeg kan blive helt 'høj', når jeg af og til får bikset et eller andet sammen, som smager super godt, og hvor jeg samtidigt får brugt alle de 'næsten for gamle' grøntsager i køleskabet. Det er lidt en 'yeah' følelse :-)

I sidste uge lavede jeg en 'tøm-køleskabet' tærte, da jeg havde en porre og nogle æg, som manglende at blive spist. 





 Ingredienser:  

Tærtebund:
Jeg brugte opskriften på min Grove tærtedej

Fyld:
1 porre
1 rødløg
2 forårsløg
Et kyllingebryst (stegt på panden med karry og salt)
Et håndfuld friske spinatblade (frosne kan også bruges)
Hasselnødder
Ricotta ( - som jeg fandt på tilbud i Føtex til 7 kr.)
Salt
Peber
Santa Maria Pasta Rossa krydderi

Æggeblanding
3 æg 
4-5 dl. skummetmælk

- og ude af ovnen igen
Til fryseren, til en nem omgang aftensmad :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...