lørdag den 20. oktober 2012

Saltede hasselnødder

Jeg elsker alt hvad der hedder nødder og kerner. Sidste år efter jul var der flere butikker der solgte ud af alle 'jule-nødderne'... - så jeg hamstrede en hel masse. Jeg har bare aldrig haft det privilegie at være ejer af en nøddeknækker, hvilket gør hele processen med 'Nødder i skal' en smule mere udfordrende... (- det kan en hammer og en go' kagerulle selvfølgelig gøre meget ved... :-))

Da jeg forleden ryddede op i mine køkkenskabe opdagede jeg at udløbsdatoen på mange at nødderne var overskreddet, og besluttede at jeg måtte bruge dem til et eller andet... - det blev der 'saltede hasselnødder' ud af

Det skal du bruge:

Til en god håndfuld hasselnødder brugte jeg
1 spsk. soya
Et nip go' salt

Sådan gør du:
  1. Bland ingredienserne, vend nødderne i, og lad dem stå og trække i et par timer.
  2. Læg nødderne på en bageplade med bagepapir/en tallerken hvis du er indehaver af en combiovn.
  3. Bag/tør nødderne i ca. 15 minutter ved max varme i combiovnen eller ca. 200 grader i en almindelig ovn. Rør i nødderne et par gange. 
  4. Nødderne er færdige, når der ikke er mere flydende soya.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...