tirsdag den 18. februar 2014

Nem wok-ret

Trejde uge af de seks uger i København er skudt i gang. Det er skønt at være her, og Henriette og jeg nyder virkelig lejligheden, og formår også at få hygget igennem!

Her kommer 'opskriften' på en nem, sund og BILLIG ret, som blev serveret her i huset i aftes. Normalt ville jeg bare købe kyllingbrystfileter, men det billigste jeg kunne finde i går var en hel kylling... - så den blev smidt i gryden da jeg kom hjem, kogte i en time og blev efterfølgende brugt i wok-retten. 


Mængder er vejledende, da jeg plejer at lave retten på 'gefühl'... :-)

Ingredienser:

1 porre
3-4 gulerødder
1/4 af et stort hvidkålshoved 
200-300 g. kylling
Nudler
Karry
Soya sauce
salt

Tilbehør:

1 banan
Sweet chili sauce
kokosmel

Fremgangsmåde

  1. Skær kyllingbrystfilet i ca. 1 cm tykke strimler og svits dem på en varm pande med karry og salt. 
  2. Tag kylling af panden og læg til side. 
  3. Skær porre, gulerødder og hvidkål i fine strimler. Svits først porre på den varme pande, og tilsæt efterfølgende gulerødder, hvidkål, lidt ekstra karry og soya. 
  4. Tilbered nudlerne som anvist på pakken. 
  5. Når grøntsagerne er tilberedte, vendes kylling og nudler i. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...